fbpx

Uprkos obećanjima Google dozvoljava oglase na pretragama „klimatske promene su prevara“

Uprkos obećanjima Google dozvoljava oglase na pretragama „klimatske promene su prevara“

Medijska kuća koju je osnovao konzervativni influencer Ben Šapiro platila je Guglu da se oglašava na stranicama za pretragu postavljajući pitanje da li je klimatska kriza stvarna, pokazalo je istraživanje grupe za praćenje dezinformacija.

The Daily Wire je tokom prošle godine kupio oglase za termine za pretragu, kao što su „klimatske promene su prevara“ i „zašto su klimatske promene lažne“, što znači da su, kada su ljudi tražili ove fraze, priče iz Šapirovog izdanja bile neki od prvih rezultata koji su se pojavili, pokazalo je istraživanje.

Gugl je prodao ove oglase čak i nakon što je u oktobru 2021. objavio novu politiku koja zabranjuje oglase koji promovišu poricanje klimatske krize. Njegov izvršni direktor Sundar Pichai javno je tada izjavio da „kada ljudi dođu u pretragu sa pitanjima o klimatskim promenama, mi ćemo pokazati autoritativne informacije iz izvora poput Ujedinjenih nacija“.

„Guglovo licemerje ne poznaje granice“, rekao je Imran Ahmed, izvršni direktor Centra za suzbijanje digitalne mržnje sa sedištem u SAD i Velikoj Britaniji, koji je svoje istraživanje dostavio ekskluzivno za Gardijan. „Oni zapravo prodaju pravo onima koji negiraju klimu da šire dezinformacije.

Portparol Gugla nije osporio nove nalaze centra, ali je rekao da „kada pronađemo sadržaj koji prelazi granicu od političke debate ili diskusije o zelenim inicijativama do promovisanja potpunog poricanja klimatskih promena, uklanjamo te oglase“.

Za svoje istraživanje, Ahmedova organizacija se oslanjala na alat za komercijalnu analitiku pod nazivom Semrush, koji koriste mnoge kompanije sa liste Fortune 500 i koji prikazuje Guglove fraze i termine za pretragu na kojima se brendovi oglašavaju. Semrush takođe daje procene iznosa u dolarima koje kompanije troše na napore digitalnog marketinga.

Na osnovu ovih procena, istraživači kažu da je Daily Wire mogao da potoši skoro 60 miliona dolara na više od 150 Gugl oglasa za pretragu u poslednje dve godine na različite teme. Ovi oglasi sa terminima za pretragu su takođe uključivali fraze kao što su „argument protiv reparacija“, „kontrola stanovništva Bill Gejtsa“ i „zašto Džordž Soroš mrzi Ameriku“. Više desetina termina za pretragu bilo je povezano sa klimom, uključujući:

  • „Klimatske promene su prevara“
  • „Klimatske promene su laž“
  • „Zašto su klimatske promene lažne”
  • „razotkrivanje klimatskih promena”
  • “prava istina o turbinama na vetar”
  • „da li je globalno zagrevanje prevara“
  • “prevara klimatskih promena”

Portparol Gugla nije želeo da komentariše procenu potrošnje.

Centar se fokusirao na Daily Wire jer je među najpopularnijim izdavačima na Fejsbuku, sa nivoom angažovanja koji je ponekad prevazilazio kombinovani digitalni domet Njujork Tajmsa, Vašington posta, NBC njuza i Si-En-Ena.

U novembru 2021, Centar za suzbijanje digitalne mržnje je u svom izveštaju proglasio Daily Wire jednim od deset najvećih širitelja klimatskih dezinformacija na Fejsbuku, zajedno sa drugim krajnje desničarskim medijima kao što su Breitbart, Newsmax i Western Journal. Šapirov sajt, koji je 2021. ostvario prihod od više od 100 miliona dolara, pokrenut je sa 4,7 miliona dolara početnog finansiranja koje je obezbedio teksaški milijarder Faris Vilks.

U svom najnovijem istraživanju, centar je rekao da je pronašao više dokaza da Daily Wire promoviše poricanje klimatske krize putem svojih Google reklama. Kada su ljudi na Guglu tražili frazu „razotkrivanje klimatskih promena“ u aprilu 2022, jedan od najboljih rezultata koji su im prikazani bio je članak Šapiroa pod naslovom „Raskrivanje histerije klimatskih promena“.

„Čuli ste da će klimatske promene staviti tačku na sav život na Zemlji; da dovodi civilizaciju u egzistencijalnu opasnost“, tvrdi Šapiro u članku. “Ovo su laži.”

Još jedan oglas Daily Wire od prošlog leta povezao je frazu za pretragu „klimatske promene prevara“ sa člankom izdanja iz 2016. „9 stvari koje treba da znate o Prevara o klimatskim promenama“, u kojoj je Aron Bendler lažno tvrdio da „nema dokaza da se Zemlja zagreva poslednjih godina“.

„U skladu sa našom politikom protiv sadržaja koji negira klimatske promene, Gugl oglasi se ne prikazuju na ovoj stranici, niti se ova stranica promoviše u Gugl oglasima“, rekao je Gugl u vezi sa ovim konkretnim člankom.

Ali smernice ostavljaju prostora za manipulaciju. „Takođe ćemo nastaviti da dozvoljavamo oglase i monetizaciju o drugim temama u vezi sa klimom, uključujući javne debate o klimatskoj politici, različitim uticajima klimatskih promena, novim istraživanjima i još mnogo toga“, navodi se u politici.

Prošlog jula, Daily Wire je platio Guglu da promoviše svoju priču „Vetroturbine ne samo da seku ptice, već se i gomilaju na deponijama“ svaki put kada neko pretraži „pravu istinu o turbinama na vetar“.

Ali na Guglu ne morate da budete činjenično tačni da biste oblikovali mišljenje ljudi, istakla je grupa za dezinformacije. „Devedeset devet procenata Gugl klikova ide na rezultate na prvoj stranici“, rekao je Ahmed. „Ako možete da budete prvi rezultat na Google pretrazi, u suštini oblikujete istinu.“

Klimatske reklame Daily Wire su posebno nečuvene tvrde iz Centra za suzbijanje digitalne mržnje jer se Gugl javno predstavlja da ima jedan od najagresivnijih planova održivosti.

Obećava da će postići cilj „neto-nulte“ emisije ugljenika u svojim operacijama do 2030. godine, deset godina ranije od Amazona. Prošle godine, kompanija se udružila sa Ujedinjenim nacijama kako bi ljudima pružila „kratke i lako razumljive informativne panele i vizuelne prikaze o uzrocima i posledicama klimatskih promena“ kada pretražuju tu temu na Guglu.

Ipak, u prošlogodišnjem izveštaju Centar za borbu protiv digitalne mržnje otkrio je da su glavni zagađivači klime poput BP, ExxonMobil, Chevron i Shell kupovali oglase na Gugl pretragama kao što su „net-zero“ i „eco-friendli“, ostavljajući utisak da ove kompanije pomažu u rešavanju klimatske krize umesto da joj daju glavni doprinos.

Ahmed je rekao da je kupovina oglasa The Daily Wire direktna kontradikcija sa obećanjima Gugla da će promovisati pouzdane informacije o klimatskoj krizi.


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Slušaj Ekologika podcast
Ekologika podcast
Share via
Copy link
Powered by Social Snap