Širom sveta danas se obeležava Svetski dan obrazovanja o zaštiti životne sredine
Klimatska kriza, degradacija životne sredine i biodiverzitet predstavljaju egzistencijalne pretnje sposobnosti dece da prežive i napreduju, negativno utičući na pristup vodi, sanitarnim uslugama i higijeni.
Od trenutka začeća do odraslog doba, naa zdravlje i razvoj dečjih mozgova, pluća, imunoloških sistema i drugih ključnih funkcija utiče okolina u kojoj odrastaju. Geografija ne štiti od klimatskih promena; one utiču na decu svuda – čak i u razvijenim, bogatim zemljama – i svet ne čini dovoljno da ih zaštiti.
Novorođenčad i mala deca manje su sposobna regulisati svoju telesnu temperaturu i sklonija dehidraciji, što ih čini ranjivijim tokom ekstremnih talasa vrućine.
Obrazovanje igra ključnu ulogu u borbi protiv klimatskih promena. Međutim, ono što smo naučili ne priprema nas za izazov s kojim se suočavamo kao društvo. Zato je imperativ uključiti ekološko obrazovanje u škole.
Ali zašto nam je potrebno ekološko obrazovanje:
Ekološko obrazovanje je više od informacija o okolini. Ono: povećava svest i znanje o ekološkim pitanjima; podučava pojedince da kritički razmišljaju; poboljšava veštine rešavanja problema i donošenja odluka.
Pristup ekološkom obrazovanju za decu će im pomoći da se pripreme da sveobuhvatno suoče s efektima klimatskih promena iz perspektive odgovornog građanina, braneći i dosledno se pridržavajući ovih vrednosti u svim oblastima.
Ekološko obrazovanje dodeljuje učenicima odgovarajuće veštine, znanje, ponašanja i stavove kako bi se nosili sa brzim promenama u svetu i klimi, promovišući ličnu i sistemsku transformaciju ka održivijim životnim stilovima.
Putem obrazovanja, deca mogu doprineti svim aspektima kreiranja politika, ublažavanja i prilagođavanja klimatskim promenama.[4]
Škole su prostori za stvaranje i sprovođenje ekoloških rešenja koja generišu održivije načine života i jačaju otpornost na klimatske promene.
Potencijal dece i mladih kao agenata promene treba iskoristiti i ojačati od nivoa škole, stavljajući obrazovanje u središte njihovog osnaživanja kako bi učestvovali i vodili procese, programe i političke inicijative koje se bave glavnim izazovima u vezi s klimatskim promenama, uključujući procese obnove i zaštite ekosistema, nove obrasce proizvodnje i potrošnje, kao i prilagođavanje održivim životnim stilovima.
Deca su moćni agenti promene. Kada se poboljša pristup osnovnim uslugama poput vode i sanitacije, zdravstva i obrazovanja, njihova sposobnost da prežive klimatske opasnosti može biti značajno poboljšana.
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *