fbpx

Zbog klimatskih promena ugrožena čak i proizvodnja senfa

Zbog klimatskih promena ugrožena čak i proizvodnja senfa
Foto: Elevate, Unsplash

Klimatske promene i rastući troškovi dovode do toga da supermarketi u Francuskoj ostaju bez dižon senfa, što dovodi do pitanja da li bi se nedostatak mogao proširiti na druge zemlje.

Francuski proizvođači senfa rekli su da je proizvodnja semena u 2021. smanjena za 50 odsto nakon loše žetve, za koju su rekli da je izazvana promenom klime u francuskom regionu Burgundije i Kanadi, drugom po veličini proizvođaču semena gorušice na svetu.

Zbog toga su police francuskih supermarketa ostale bez začina, piše britanski Gardijan.

Jedan od najvećih proizvođača senfa u Francuskoj, Reine de Dijon, saopštio je da je nestašica uzrokovana klimatskim slomom. Generalni direktor grupe, Luc Vandermaesen, rekao je da je “toplotna kupola” u Kanadi početkom jula 2021. “stvarno isušila useve”.

„U Burgundiji je region imao veoma vlažnu zimu, a zatim tri dana hladnoće početkom aprila prošle godine, tako da smo požnjeli samo oko 48 odsto od očekivanog”, naveo je on.

Rat u Ukrajini i nestašica senfa

Rat u Ukrajini dodatno je ograničio snabdevanje semenom, pri čemu su i Ukrajina i Rusija glavni izvoznici useva, što je dovelo do povećanja troškova, rekao je Vandermaesen.

Grupa je pokušala da kupi 50 tona semena na tržištu u aprilu, a Vandermaesen kaže da je „cena šest puta veća od uobičajene cene prethodne godine“.

Proizvođač iz burgundije kompanija Edmond Falot takođe je rekao da dodatni pritisci troškova oko sirovina utiču na proizvodnju.

Portparol grupe je rekao: „Pošto je Burgundija prilično mala regija, još smo više izloženi ako je loše vreme. Takođe patimo od velikih tenzija na tržištima sirovina [kao što su] staklo, papir, vino, karton, što usporava proizvodnju.

Maille, popularni brend dižon senfa u Velikoj Britaniji, iskusio probleme sa snabdevanjem semenom, dok engleski brend senfa Colman’s ostaje nepromenjen. Unilever, koji poseduje oba brenda, odbio je da komentariše nestašicu.

Dejvid Martin, izvršni direktor Condimentuma, kompanije sa sedištem u Velikoj Britaniji koja prerađuje najveći deo britanskog semena gorušice i snabdeva Unilever, rekao je da su primetili „veliki porast interesovanja“ globalnih brendova koji traže seme gorušice i brašno kao rezultat pitanja snabdevanja u inostranstvu i nakon snažne žetve u Velikoj Britaniji.

On je dodao da će 2023. biti godina za posmatranje, sa neizvesnošću da li će kanadski farmeri ostati pri usevu ili će se odlučiti za nešto manje rizično.

„Sumnjam da će se globalna nestašica u kratkoročnom i srednjem roku samo pogoršati i mislim da će biti nekih prekida u pogledu dostupnosti polica u supermarketima“, rekao je on.


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Slušaj Ekologika podcast
Ekologika podcast
Share via
Copy link
Powered by Social Snap