Gugl i Jutjub u borbi protiv negatora klimatskih promena

Gugl i Jutjub u borbi protiv negatora klimatskih promena
Foto: Souvik Banerjee, Unsplash

Kompanija Gugl najavila je demonetizaciju videa koji promovišu lažne tvrdnje o klimatskim promenama.

Cilj kompanije je zaustavljanje širenja dezinformacija na svojim platformama i ograničenje prihoda onih koji negiraju klimatske promene.

Nova mera biće primenjena i na Jutjubu, koji je prošle nedelje najavio opsežno suzbijanje dezinformacija o vakcinama.

Iz Gugla su saopštili da Jutjub sadržaji sa lažnim tvrdnjama o klimatskim promenama neće moći da se monetizuju.

Nezadovoljni oglašivači

Iz Gugla navode da je sve više njihovih oglašivača i medijskih partnera zabrinuto zbog promovisanja netačnih tvrdnji o klimatskim promenama.

“Oglašivači jednostavno ne žele da se njihovi oglasi prikazuju pored takvog sadržaja“, navodi Gugl, a prenosi agencija AP.

Novim merama će se zabraniti reklamiranje i monetizacija sadržaja koji je u suprotnosti sa ustanovljenim naučnim konsenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promena“.

Ograničenja će biti uvedena na sadržaje u kojima se klimatske promene nazivaju obmanom ili u kojima se negira da su emisije gasova sa efektom staklene bašte i ljudske aktivnosti doprinele dugoročnom zagrevanju zemlje.

Iz Gugla su objasnili da će koristiti automatizovane alate i ljude recenzente za sprovođenje nove mere.

Ova kompanija, jedan od dva dominantna igrača u globalnoj industriji digitalnih oglasa, prošle godine je zaradila 147 milijardi dolara prihoda od oglasa.

Kako će promene uticati na negatore

Izmene znače da Jutjub kreatori neće imati prihod od oglašavanja na sadržaju koji negira klimatske promene.

Izveštaj Avaaz – američke neprofitne organizacije koja promoviše aktivizam po pitanjima kao što su klimatske promene – iz 2020. navodi da Jutjub „podstiče sadržaja o dezinformacijama o klimi putem svog programa monetizacije“.

Fadi Kuran, koji vodi Avaazov projekat, rekao je za BBC da bi najnovija odluka “mogla promeniti tok ekonomije poricanja klime”.

„Tri nedelje uoči kritičnog samita u Glazgovu i sve većih dezinformacija o klimi koje ga podrivaju, druge platforme moraju da slede odluku Gugla.“


Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su obeležena *

Slušaj Ekologika podcast
Ekologika podcast
Share via
Copy link
Powered by Social Snap