fbpx

Samo 4% obećanja najvećih kompanija ispunjava klimatske smernice UN

Samo 4% obećanja najvećih kompanija ispunjava klimatske smernice UN
Ilustracija: Ekologika

Tempo promena među vladama i korporacijama će biti centralni deo klimatskih pregovora COP28 u Dubaiju.

Polovina od 2.000 najvećih svetskih kompanija na berzi postavila je cilj da do 2050. postigne neto nultu emisiju, ali samo delić ispunjava stroge smernice Ujedinjenih nacija za ono što predstavlja obećanje kvaliteta, pokazuje izveštaj objavljen u ponedeljak.

Izveštaj je objavio Net Zero Tracker koristeći podatke Forbs Global 2000 – liste najvećih svetskih kompanija

U njemu se navodi da je broj kompanija koje postavljaju ciljeve za neto nultu emisiju porastao za 40 odsto sa 702 u junu 2022. na 1.003 u oktobru 2023.

Kvantitet nad kvalitetom?

Grupa, međutim, upozorava da uprkos napretku u pogledu broja kompanija koje postavljaju nulte ciljeve, postoji hitna potreba da se osigura da su ovi ciljevi kredibilni i da ispune obećano smanjenje emisija.

Samo 4 odsto ciljeva ispunjava kriterijume postavljene u kampanji UN-a “Trka ka nuli”, na primer, tako što se osigurava da pokrivaju sve emisije gasova staklene bašte, da odmah počnu da ih smanjuju i uključuju godišnje ažuriranje napretka o privremenim i dugoročnim ciljevima.

Samo 37 odsto neto nula ciljeva kompanija u potpunosti pokriva Scope 3 emisije, odnosno uvrstilo je one emisije koje nije proizvela sama kompanija, već su vezane za njen lanac proizvodnje. Samo 13% korporativnih neto nultih ciljeva specificira uslove kvaliteta pod kojima bi se koristili bilo kakvi karbonski krediti, signalizirajući preterano oslanjanje na kredite niskog kvaliteta, a ne na smanjenje emisija.

Jasna linija

Tempo promena među vladama i korporacijama trebalo bi da bude centralni deo klimatskih pregovora na COP28 u Dubaiju koji počinju krajem novembra.

“Pojavila se jasna linija. Sada možemo sa sigurnošću reći da se većina najvećih svetskih kompanija nalazi na desnoj strani linije neto nulte namere”, rekao je Džon Lang, vođa projekta za Net Zero Tracker.

„Postavlja se jednostavno pitanje: da li su firme u koje ulažemo, za koje radimo i kupujemo na pravoj ili pogrešnoj strani linije? “


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Slušaj Ekologika podcast
Ekologika podcast
Share via
Copy link
Powered by Social Snap