fbpx

Hibridna vozila nisu zelena koliko smo mislili

Hibridna vozila nisu zelena koliko smo mislili
Foto: Ralph Hutter, Unsplash

Emisije ugljen-dioksida iz plug-in hibridnih automobila su čak dva i po puta veće nego što pokazuju zvanični testovi, otkrilo je novo istraživanje.

Ova vozila – koja se pokreću na električni motor pomoću baterije koja se puni ili preko ugrađenog benzinskog ili dizel motora čine tri odsto prodaje novih automobila i važe za zeleniju opciju u odnosu na tradicionalne modele i konvencionalne hibride.

Međutim, novo istraživanje Transport and Environment i Greenpeace-a pokazuje da nisu zeleni onoliko koliko njihovi proizvođači tvrde.

Naime, istraživanje sugeriše da hibridi emituju u proseku 120g ugljendioksida po kilometru, što je znatno više od 44 g/km koliko se navodi u zvaničnim “laboratorijskim” testovima.

Istraživanje se bazira na analizi podataka o efikasnosti goriva iz „stvarnog sveta“ prikupljenim od oko 20.000 plug-in hibridnih vozača širom Evrope.

To su vozači koji su odabrali da evidentiraju svoju kilometražu i potrošnju goriva za ankete ili koji voze kompanijska ili iznajmljena vozila čija se efikasnost goriva beleži.

Prema ovom skupu podataka, emisija tokom životnog veka plug-in hibrida u proseku iznosi oko 28 tona CO2.

Poređenja radi, procenjuje se da prosečni benzinski ili dizel automobil emituje između 39 i 41 tonu CO2 iz goriva tokom svog životnog veka, a konvencionalni hibrid bi obično emitovao više od 33 tone.

Prema ovim brojkama, plug-in hibrid donose smanjenje emisija za oko trećinu u odnosu na tipičan automobili na benzin ili dizel, što je daleko manje od zvaničnih procena.

Analiza kompanije Transport and Environment kaže da je ključni problem sa plug-in hibridima to što mnogi vlasnici retko pune svoje automobile, što znači da se oslanjaju na benzinski ili dizel motor.

Drugi je da mnogi plug-in hibridni modeli uključuju dizajnerske karakteristike koje automatski uključuju benzinski/dizel motor pri pokretanju hladnim danima, ili će se taj motor pokrenuti ako vozač snažno ubrza.

Što znači da emisije CO2 iz ovih vozila u velikoj meri zavisi od ponašanja vozača.


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Slušaj Ekologika podcast
Ekologika podcast
Share via
Copy link
Powered by Social Snap